Paris, je t’aime

Jaha, 37 dagar var lite för kort tid för mig att lära mig att tala franska – trots Rosetta Stones språkkurs som jag tycker är ruskigt bra.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag lärde mig ialla fall så pass mycket att jag kunde beställa lite hjälpligt på café och restaurang. Jag kunde fråga om kläder och färger i butiker. Jag kunde prata lite artighetsfraser med grannen (vi hade fått låna en jättefin lägenhet där en söt gammal dam hade hand om nyckel till lägenheten när han som bor där är på resa). Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv och mina franskakunskaper och jag kommer att fortsätta med min franska språkkurs, det är ett som är säkert.

Kan också säga att min dotter använder sig av kursen. Hon tycker att det är ganska kämpigt med franska i skolan men tycker att det är jättekul att gå igenom rosetta stonekursen och det gör mig jätteglad.

Kursen är helt klart värt sitt ganska höga pris. Jag har lärt mig massor och ser fram emot att lära mig mer.

Det här inlägget postades i Jag lär mig franska och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

