Flera användare på samma språkkurs och dator

Jag nämnde tidigare att man har möjlighet att installera kursen på två separata datorer vilket är jättebra om man känner att man behöver det. Men man kan även ha flera användare på samma språkkurs och dator. Jag och min dotter (som är 14 år) har skapat oss varsin användare på min dator. Vi kan då köra samma kurs fast med olika användare. Vi jämföra våra resultat och helt plötsligt har det blivit lite av en tävling 🙂 Hon har dessutom kommit längre än vad jag har gjort och får sina egna påminnelser om repetition, ser sina egna resultat och framsteg.

Att inte skolorna köper in rosetta stone språkkurser, det borde vara ett jättebra sätt att motivera och hjälpa elever som behöver lite extra stöd – för det är ett himla roligt sätt att lära sig språk tycker både jag och min dotter.

Det här inlägget postades i Jag lär mig franska och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

