Audio Companion – min nya följeslagare

Har laddat över Audio Companion på min dator och i min telefon. Så nu kan jag lyssna på franska när jag springer, dammsuger, promenerar till jobbet, städar … ja, när som helst. Jag tycker det är jättebra att kunna repetera och få lyssna på franska utan att sitta vid datorn. Det finns avsnitt när man ska upprepa det de säger, men det vågar jag bara göra när jag lyssnar på det hemma. Det är också bra att få nöta in fraser – vet inte om det är jag som är trög men jag känner att jag måste nöta och öva på fraserna för att komma ihåg. Enskilda ord däremot kommer jag ihåg mycket bättre.

Jag laddade över kurserna till min iTunes för att sen skicka över till min telefon. Men man kan ju lyssna direkt från cd-skivan om man hellre vill det.

Audio Companion Rosetta Stone språkkurs franska

Det här inlägget postades i Jag lär mig franska och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Audio Companion – min nya följeslagare

  1. MissPhi skriver:

    Hur fungerar egentligen den här Audio Companion som du beskriver. Är det något som ingår i kursen eller något extra du köpt. Verkar väldigt bra att kunna ”plugga” även när man är AFK (Away From Keyboard).

    Tack igen för intressant läsning!

    /Hanna

    • hejparis skriver:

      Hej Hanna,

      nej den ingår och följer med i paketet. Funkar jättebra i lurarna när man springer omkring. I varje kapitel i Audio Companion finns också avsnitt när man ska säga efter … det är dock inte alltid som man känner för att repetera franska fraser på mataffären precis 🙂

      Mvh
      /A

  2. Daniel Jerrbyn skriver:

    Kan man alltså använda kursen även i sin iPhone/MP3? Hur funkar det?

Kommentera

