Klar med franska hälsningsfraser

Är nu klar med hälsningsfraser och har genomgått övningen Milestone. Tycker faktiskt att det är lite knepigt. Jag blir typ nervös när jag ska svara. Men det är kul.

Har stött på ett litet problem. Jag vet inte hur man hittar bokstaven oe som är sammanslagen. I skrivövningarna får jag alltså alltid fel när jag ska skriva ord som ägg på franska (som ju är oeufs med sammanslagen oe) Jag vet inte, jag kanske kan ställa in mitt tangentbord för fransk skrift? Någon som vet? För den bokstaven finns i alla fall inte med på det tangentbord som finns i Rosetta Stone programmet.

Franskt tangentbord i Rosetta Stone

Det här inlägget postades i Jag lär mig franska och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

