Slutprov i franska språkets grunder

Jag blir glatt överraskad varje gång jag sätter mig med min franska kurs. Måste säga att det märks att Rosetta Stones språkkurser har funnits ett tag – den är så genomtänkt och bra. Så skönt också att academcia.se säljer dessa kurser som annars bara går att köpa genom usa eller england. Jag gillar inte riktigt att beställa från utlandet, jag tycker att det är skönt att ha lite koll på vilket företag jag beställer från. (Oj vilken bra reklam ni får – borde kanske få en kurs gratis snart 😉

Men det var inte det jag tänkte säga utan att i går kväll hade jag gjort klart alla lektioner i Språkets grundet och då dyker övningen Milestone upp. Hur kul som helst. De har försökt återskapa ett naturligt möte med andra människor där man själv måste interagera – ställa frågor och svara på frågor helt efter eget huvud. Jag var ganska trött när jag gjorde det och fick några black outs men annars gick det bra. Roligt, knepigt och en jättebra övning.

Franska delprov

Det här inlägget postades i Jag lär mig franska och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

